söndag 31 januari 2010

Mys




Igår va vi ute och hade en jätte mysig förmiddag tillsammans. Vi åkte pulka och grillade korv och drack varm choklad! Herman tyckte nog att det va rätt mysigt och vara ute när det bjöds på korv...
Igår kväll sov barnen över hos mamma och pappa och jag och Christer åkte till Zarah och Fredrik på middag! Det händer inte ofta... Åh va kul det va och få komma bort och äta mat någon annan har lagat...mmm
Vi fick paj och sallad till förrätt som Zarah gjort, hon lagar ALDRIG mat. Kul!
Till varmrätt hade Fredrik gjort rådjurs stek och potatis gratäng. Gud så gott med rådjur! Det va jätte länge sen.
Sen snackade vi skit fram till 02.00, då vi tittade på klockan och konstaterade att barnen vaknar 07.00....
Nu sover Christer och Herman. Ebba stannade kvar hos mamma o pappa. Hon va med mig i förmiddags i svinhuset, så nu skulle hon hjälpa till och mata dom i eftermiddag också...Hon är väldigt duktig och nogrann när hon jobbar. Gull unge!!
Nu bakar jag bröd och ska klura ut ett bra recept till kusin Anne att börja med....:)
Nu jäser surdegs baguetter och grova te kakor. Sen ska jag ev. baka malt bröd. Men vi får se hur långt jag kommer. Jag brukar alltid planera för mkt!!
Lägger ut kort på bröden och recept ikväll.
Ha det!!


6 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut :-)
    Hur får du all ork och tid och baka..
    Kan du skicka lite energi hit oxå :-)

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde dom där surdegsbaguetterna om det är Brunkans... men dom fastnade i den nya baguettplåten jag köpt och blev inte alls bra så vill någon ha en sån plåt så får ni gärna ta den :)

    SvaraRadera
  3. Baka är min avkoppling. Jag tycker det är avstressande. Och så är man hemma med barnen samtidigt, det går ju inte att åka iväg mitt i...:) Men jag undrar hur du Ellis orkar träna så mkt...du har nog mer enegri än vad du tror...
    Marita: Ja det va brunkans baguetter. Blev väldigt goda medn platta, flöt ut en hel del. Så då önskade jag att jag hade baguett plåtar...mjölade du plåtarna innan???

    SvaraRadera
  4. Jag mjölade men kanske skulle ha oljat in dom ? eller den för det är bara en som du kan få ta över om du vill :)

    SvaraRadera
  5. ja jag testar gärna! Det kan vi göra sen när vi kommer till er!

    SvaraRadera