onsdag 6 januari 2010

Fy vilken dag

Min dag igår började bra med att jag och pappa skulle jobba. Vi va snabba och allt gick som planerat. Vi gick in vid nio som vanligt och åt frukost. För att sen mocka stallet och lasta båda våra hästar och åka till ridhuset och rida. Pappa följde med för att gå med den ena när jag red...
Hästarna gick väldigt bra båda två och jag va nöjd och svettig! Vi lastade på hästarna men pappa fick inte upp luckan för det va is emellan. Så han försökte hacka bort den medans jag packade in sakerna. Då small det till och jag springer runt transporten och ser pappa ligga på knä ett par meter från transporten. Phantacy hade blivit rädd för honom och slagit bakut och träffat honom i bröstet. Det såg riktigt illa ut. Men ni kommer känner min far vet att han är gjord av något annat än vi andra...efter en lite stund så kände han sig bättre och ville åka hem. Vilket vi gjorde.
Jag insisterade på att vi skulle åka till akuten, medans pappa tyckte att vi kunde vänta lite han ville gå in och duscha av sig grislukten och äta lite lunch först!
När vi kommer hem på gården och ska kliva ur bilen säckar han ihop....jag ringer 112 och ber dom skicka en ambulans. Räddningstjänsten kommer efter 10 min och ger han syrgas. ( Tomas som jobbar hos oss är deltids brandman så han kom med räddningtjästen). Efter ytterligare 5 min kom ambulansen.
Väl inne på akuten så hittade dom inga inre skador vilket var en otrolig tur! Men flera revbens frakturer. Så nu är det 3 veckor sjukskrivning och en massa medicin! Men han säger att han mår bra! Så han ska nog vara frisk tills vi åker till Thailand!

Ta hand om er.

5 kommentarer:

  1. Usch vad läskigt , hälsa din pappa ifrån oss att han ska krya på sig.

    /Ingarö

    SvaraRadera
  2. Absolut! Ja det va inte helt kul. Tur i oturen får man väl säga.

    SvaraRadera
  3. Hej Mia
    Det där lät riktigt otäckt.
    Hopps att Staffan mår bättre i dag.
    Det ordnar säkert tillsig tills ni ska åka.
    Har varit hemma den här veckan med Alexanders baciller i lungorna,
    men hoppas på snar bättring.
    Hälsa alla och sköt om er.
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  4. hälsa staffan och önskar god bättring han hadde verkiigen en ängel med sig.Sköt om er alla kram Mormor

    SvaraRadera
  5. tack alla. Ja jag hälsar och hoppas att barnens enegri smittar av sig på honom. Han blir gladare i alla fall när dom små är med honom!

    SvaraRadera