torsdag 14 januari 2010

Hästar..

Nu har lilla Queen kommit hem och Phantacy har åkt till Zarah o Fredrik för att hoppas lite...
Red Queen för första gången i förrgår. Duktig tjej. Det blev bara skritt o trav för det va lite halt o när jag ridit en stund släppte grannen ut sina kalvar i en hage vid vägen för att göra rent deras lösdrift. Dom sprang runt som galningar, så Queen blev lite spänd. Men det gick ganska bra ändå. Så nu till Matrix. Han har ju lite problem....är väldigt spänd i halsmuskulaturen. Vilket Marita sa första gången hon masserade honom. Men nu har vi behandlat honom med massage och akupunktur och "knakat kotorna på plats". Detta har jag gjort regelbundet. Johanna som göt detta åt mig har varit bekymrad över att han reagerar så dåligt på behandling....så nu tog jag beslutet att åka in till kliniken och röntga.
Det visade sig att emellan c3 och c4 halskota kniper det lite på ryggmärgen. Karen ( min veterinär) ville skicka iväg plåtarna till skara för att få ett andra utlåtande. Så vi får se vad dom säger.
Men är det som jag tror att det är, så innebär detta att jag kanske inte kan komma längre med honom, för han kommer inte kunna böja och samla sig mer än vad han kan idag. Och hur gör jag då?? Hade inte tänkt stanna på LB. Men nu har jag ju fäst mig ganska bra vid honom...
Känns som att jag har haft ganska oflyt...har tagit bort en del hästar den sista tiden...
Inte för att jag kommer behöva göra det med Matrix vilket är tur! Men vad ska jag göra med honom??? Får vänta på svar från vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar