torsdag 28 januari 2010

Härligt att jobba ute....:) Fick skotta fram dörren för att få ut grisarna...som sen vägrade att gå ut i snön...rolig dag.
Lastbilen som skulle komma och hämta grisarna körde fast, mera skotta..:)


Va tvungen att ta kort på vårt kylskåp igår efter vi varit och handlat...shit va fullt! Om ni tittar noga ser ni en burk hallonsylt!! Gjorde tårta med köpt hallonsylt...:)

Tog ett kort på tårta nr 3


Provsmakning av nytt bröd. Väl godkänt!

Bakade brunkans danska och dinkellimpa från Pain de Martin.






8 kommentarer:

  1. Väääldigt fin tårta Mia, men en liten fråga bara: TROPICANA JUICE??????!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack! och ja den är färskpressad den också....affären hade ingen kivik och dyr brämhults...va på willys!!tänkte spara lite..men då finns inte allt man vill ha så får man åka till ett ställe till...

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Tårtan var jätte fin och bröden ser goda ut som vanligt.
    Skulle vilja ha receptet på dinkellimpa från Pain de Martin.
    Eller kan jag hitta det på nätet??
    Dina bröd blir ju så fina och spricker upp till mina får sprickor nertill göra man något fel?? Sen har jag haft lite problem med kanten efter när man bankat in luft i brödet. Brödet blir så fult under.
    Hoppas allt e bra med er :-)

    SvaraRadera
  4. Hmm ser ut som om det står en burk sprutgrädde i dörren också :):)

    SvaraRadera
  5. Och en burk jordnöts smör !!!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Ha ha du e rolig du Micke!! Ja det är sprutgrädde, sojagrädde...och ja det är jordnötssmör, Det fanns ingen Markatta sist jag skulle göra energibars...:)
    Ellis: Jag bankar brödet så som vi gjorde på kursen sen nyper jag ihop kanten lite till och lägger kanten neråt i korgen så den kommer uppåt när man gräddar. Då spricker det oftast bra upptill...kan lägga ut hans recept. Tror det finns på bloggen men det kan va svårt att hitta...

    SvaraRadera
  7. Mia! Kan du inte lägga ut ett enkelt första recept på surdegsbröd här på bloggen?

    Jag är så förbaskat trött på köpebröd, allt smakar likadant!!

    Kram A.

    SvaraRadera
  8. Absolut! Ja håller helt med köpebröd är väldigt trist i längden!

    SvaraRadera