söndag 29 november 2009

veckan som varit








Globen och Minna Telde med Hohenstaufen II
Det va ett tag sen...har som vanligt jätte mycket jag vill skriva...men vi får se hur länge barnen leker tillsammans...:)
Helgen som va var vi i sthlm hos farfar och Åsa. Jag och pappa var en sväng på globen och såg lite dressyr. Det behövdes fylla på inspiration. Sen va det jul marknad på skansen med nästan hela släkten. Det va jätte mysigt förutom vädret....
Jätte lyckad helg! Tack Åsa och Kjell!!
Helgen innan det va jag också i sthlm...men ensam. Bodde hos min vän Bettan och va på fest hos Hedvig. Det va underbart att träffa alla gamla vänner!!
Veckan som kommer ska också bli kul. På torsdag är det träning för Louise. Och på lördag är det träning för Richard. Söndag är det bakkurs för Tomas. Ska försöka hinna med familjen också...:)
Matschema:
Kött och grönsaks soppa med bröd
Kyckling nuggets med ris och mango sås
Fiskgratäng
Ostgratinerad kassler
Christers spagetti och köttfärsås
Återkommer med recept om det blir lyckat..annars provar vi nya recept nästa vecka.
Snart är det dags för att planera jul maten också. Jag och Ebba ska prova och göra egen korv...det kan bli spännande. Får se om vi hinner det nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Hej mina vänner
    Hoppas resan hem gick bra.
    Det är alltid lika roligt när ni kommer,
    längtar ill nästa gång.
    Är hemma och snyter näsan,
    men jobbar nog i slutet av veckan.
    Krama alla från mig
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja ha recept på kött och grönsaks soppan :-)

    SvaraRadera