söndag 15 november 2009

bröd fiasko

Färdiga knäckebröd med havre och honung. Riktigt goda faktiskt!! Bilderna hamnade i fel ordning...
Som alltid får jag hjälp av Ebba. Så fort jag sätter på mig förklädet kommer hon springande, ska vi baka bröd mamma??!!

Som vanligt gör jag för många saker samtidigt. Att jag aldrig lär mig....Hade satt en fördeg i går och en i morse. Så skulle jag först göra 4 st bröd efter Thomas recept. Sen 2 st ifrån Helens bok och knäckebröd från Jan Heds bok och så knödel...
Dom första 4 jäste ifrån mig så dom slog jag ihop och jäste om...blev inte bra.
Dom 2 ifrån Helens bok ska vi ännu smaka av...
Knäckbrödet blev faktiskt väldigt bra. Inte helt lätt att få dom snygga bara. ( vilket jag då tycker är ganska viktigt...:))
Knödeln och ruladerna blev väldigt bra. Har gjort det ett par gånger nu, men får inte riktigt till det...sen är det inte lätt att leva upp till Gertis knödel. Men den här gången fick jag inte höra - smakar inte som mormors!! Utan bra jobbat, nästan som mormors...:) Så snart så...
Annars har vi bara varit hemma förutom en middag i lördags hos Helena, Lasse och Engla.
Har varit jätte skönt att inte ha hela helgen planerad, utan bara vara hemma och umgås vi fyra. Ebbas humör har varit lite jämnare. Vi har varit hos barn psykologen och pratat en gång. Det var jätte intressant, men ändå väldigt svårt att veta hur man ska hantera hennes utbrott.
Hon är otroligt svår att nå när hon blir arg....men Christer har varit tapper idag med hennes vredes utbrott. Jag har haft lite sämre tålamod....


2 kommentarer:

  1. Varrför sitter Herman så långt ifrån bordet??? , han får aldrig vara med stackarn...

    SvaraRadera
  2. ha han äter ju upp allt!!!

    SvaraRadera