fredag 13 november 2009

Jobbe??

Jag har börjat jobba. Detta är min andra vecka....Kul och jobbigt på samma gång. Barnen har varit jätte duktiga. Väcker dom 06.15 tisdag, onsdag och torsdag. Hämtar dom 15.00 och 16.00. På fredagarna tar vi lite sovmorgon och börjar kl. 09.00 och hämtar 16.00. Sen är vi lediga lör, sön och måndag. Dom blir väldigt trötta av dessa långa dagar så nu gäller det att planera. Mat lista skall göras och inhandlas så mat kan förberedas och lagas i tid. Herman säger att han vill äta vid 17.00 för sen har han slocknat vid 18.30 ungefär...
Dagis väskor ska packas och kläder ska läggas fram. Tvätt ska tvättas och disk ska diskas. Ja man kan säga att veckorna gick fort förut, då springer dom iväg nu!!
Tänkte att jag kunde dela med mig av min mat lista senare.
På jobbet finns det som vanligt hur mycket som helst att göra. Men jag har självklart fått lite nya dagis baciller som sänkte mig förra helgen, så jag har bara gjort det som måste göras på jobbet. Så allt extra får vänta lite till! Har bara hunnit rida Phantacy en gång denna vecka. Hon hade värsta tok rycket när jag longerade henne! Slog bakut och stegrade sig! Så jag bad pappa komma och hjälpa till när jag skulle sitta upp...men hon gick inte fram alls...jaha så va det med den energin...

2 kommentarer:

  1. Jaaa vad kul att du ska dela med dig av eran matlista kanske får lite nya ider,
    Gärna med recept oxå :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Välkommen till vår värld , och det blir bara mera aktiviteter när ju äldre dom blir :)

    SvaraRadera