söndag 23 maj 2010

Helgen

Här är jag i bageriet, kolla tiden bakom mig...04.20
I helgen så jobbade jag på Tofta strandbageri. Tomas och hans fru Sanna hade åkt till Göteborg för att springa Göteborgsvarvet. Så då ryckte jag in. Jag och Katrin hade ensamt ansvar för bageriet. Läskigt....Jag började 04.00 och Katrin kom vid 06.00.
Bageriet öppnar vid 09.00. Så det gäller att planera så att saker inte krockar, allt ska flyta hela tiden för att kunna hinna få ut många bröd innan lunch. Sen ska det läggas nya fördegar för nästa dags bakande och sen ska här städas.


Dagens första deg. Grova frallor och limpor.


Katrin och hjälpte mig. Jätteskönt att vara två.

Då satte vi igång med dagens kaffebröd.

07.00 öppnar vi bakdörren i bageriet, ställer fram frallor och ett skrin så får folk ta och lägga i pengar själva.


Sen är det dax att fixa alla dagens limpor. Det va jättekul. och jag tycker att det gick bra. Inga stora missöden. Bröden blev bra och vi brände "bara" två plåtar med kanelbullar.


När jag kom hem höll Christer på att fixa poolen. Ebba skulle bada!



Barnen väntar på att pappa ska bli klar.










2 kommentarer:

  1. Du kanske ska byta yrke MIA!!
    Det ser ju jätte bra ut och goda..du är ju en jätte bra bagare efter som han låter dig sköta allt och åker bort :O)

    Hoppas morötterna blir bra..
    Skönt att få ordning på poolen till era fiskar till barn.

    SvaraRadera
  2. Åh solbullar är ju så mumsigt, det får du gärna göra ett par stycken till mig:) Hmm undrar hur kallt det var i polen?:/

    SvaraRadera