söndag 9 maj 2010

Helgen

I fredags fyllde mamma 60 år! Vi firade henne hemma med tårta och kaffe. Sen i väg till restaurang och äta middag. Vilket hon inte visste nåt om...

Sen hade jag och syrran bokat hotell till dom så dom fick gå till ett jätte fint hotell där vi hade ställt in lite ost o kex och en flaska vin.

Så jag jobbade i lördags morse, så dom kunde käka hotell frukost i lugn o ro.


Barnen tyckte det va lite tråkigt att vänta på maten...



Dom åt hur mycket som helst!



I morse jobbade jag för första gången hos Tomas i hans nya bageri i Tofta. Så jäkla kul!! Jag fick lite sovmorgon...jag började jobba 05.30. Tomas började 04.00....

På bilden är det kanelknutar och blåbärs längd som jäser.




Tomas fixar med kanelbullarna. Durum brödet ligger och vilar lite...


Här har jag bakat ut "Kroks brödet"




Här är en bild ifrån butiken. Man kan se rakt in i bageriet. Jätte kul och alla kan se vad man gör!






Stenugnen. Lite större än hemma..:)




"Grill bröd" Ett ljust bröd med olivolja. Super gott. Sålde slut på 1 timme....





Vaniljbullar och kanelbullar. Ska precis fylla på...





Ville ta ett kort när allt va på fyllt, men det gick inte för det tog slut hela tiden! Så kul!





Här har jag precis lagt upp havre och dinkel limpa för att baka ut. Stor deg!!!



Här har jag och Tomas bakat ut dom.

Ska va hos Tomas på lördag om en vecka också, då ska vi ha bakkurs. Oj så kul det va!

Hoppas ni har haft en bra helg. Ta hand om er!













4 kommentarer:

  1. grillbrödet såg supergott ut, det kanske du kan baka till midsommar ? :)

    SvaraRadera
  2. Absolut, det fixar jag!!!

    SvaraRadera
  3. Man blir verkligen lite avis på dig med allt bak!!!
    Vanilj bullar min favorit :-)

    Du får gärna skriva in lite nya och goda recept efter bak kursen sen..synd att jag inte kunde vara med :-(

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så tjusigt du gjort i bloggen;)

    SvaraRadera