måndag 28 december 2009

Jul

Fixa granen. Herman struntade i det och körde sin bil istället...
Alla väntar på julskinkan!!!

Och nästan alla väntar på tomten!



Bilbanan som Herman fick av farmor var väldigt populär hos alla killar!


Ebba satte igång att leka med sin barbie på en gång...



Moffa visar hur skotaren fungerar...




På julafton va vi hemma hos oss. Mina kusiner, Zenita och hennes man. Och Susan kom. Och så mamma och pappa så klart. Dom kom till lunch. Jag hade gjort julmat så mamma skulle slippa. Vi firade hemma hos dom på juldagen med syrrans familj så hon hade en del julmat att laga ändå..
Jag provade att göra rotfrukts jansson. Blev riktigt bra!
Annars har julen varit lugn och skön. Inte så mkt jobb och inte så mkt häst. Mest familj, mat, och lek! Herman har varit lite dålig, så vi var hemma idag också. Men nu tycker jag att det vänder så ska lämna dom i morgon.
Idag har vi bakat två ny recept från Helens bok. Ett vitt bröd, lite under protest men Christer beställde....Och sen halv grova frukostbullar.
Har gått igenom barnens garderober idag. Börjat kolla om det finns några sommarkläder som passar. Vi bokade en resa i förrgår. Till Khao lak! Vi åker den 20: de februari. Vi va där mars 2003 när pappa fyllde 50. Nu fyller mamma 60 i maj. Och jag och Christer fyller 30. Christer va inte med när vi va i Thailand sist. Så det ska bli extra kul att se vad han tycker. Och se hur det ser ut nu efter tsunamin....
Kram på er!



2 kommentarer:

  1. Hej Mia
    God fortsättning
    Alltid lika kul att se era bilder.
    Hoppas att allt är bra på Gotland
    hade 12 minus i morse när jag åkte till arbetet
    Kul att ni ska åka på semester ( SKÖNT )
    Annars allt bra med oss
    Hälsa alla
    Kramar
    Åsa

    SvaraRadera
  2. God fortsätning till er också!
    Här är allt bara bra. Ska bli underbart med semester. Hoppas att det ska gå bra med den långa flygresan bara...:)
    Kramar till er båda!!

    SvaraRadera