torsdag 3 december 2009

Min dag













Min dag började vid 5.30 och havregrynsgröt vid 6.00. Sen lämnar jag barnen vid 6.45 och åker till jobbet.

Då börjar jag med att ta ut hästarna och sen ge grisarna mat och mocka alla boxar och halma. Sen är det dax för seminering innan Tommy kommer vid 8.00 och hämtar grisar som ska levereras till dom gårdarna som hyr av oss.

Frukost vid 9.00 kaffe och två grova mackor och en mandarin. Sen ska det flyttas grisar för glatta livet. Alla som är färdiga i betäcknings avdelningen ska flyttas bort för det kommer hem nya som ska semineras.
Sen lunch vid 12.30. Vid det laget är mitt blodsocker i botten... Idag serverades det stekt fläsk, stuvade grönsaker och potatis. Och VATTEN!!! Sen ut och städa efter grisflytten. Sopa alla gångar så svetten lackar...sen vidare till häststallet för att mocka och rida. Men idag hann jag inte rida för veterinären kom och fixa tänderna på Matrix och Phantacy.
15.00 lite fika, kaffe, vatten och en banan. Och sen hämta barnen. Hem och laga mat och leka.

17.00 blev det ris och kassler. La skivad kassler i en form lite krossad ananas och skivad paprika och rödlök och soja grädde. Salt och peppar och lite stark riven ost. In i ugnen och servera med suger snaps, morötter eller vad man har hemma. Blev ganska bra faktiskt...

Nu vid 19.30 blir det ett äpple eller en apelsin och vatten. Sen är det godnatt vid 22 tiden.
Och i morgon är det en ny dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar