onsdag 17 mars 2010

Vår lediga måndag


På våra lediga måndagar bakar vi nästan alltid bröd. Denna gång blev det gårdsätra bröd och fikon bröd. Blev bra!


Sen lekte vi i Ebbas rum. Hon har fått lite "nya" saker av kusin Clara som rensat sitt rum. Så nu ska vi rensa och lämna lite saker till Röda korset.


Lill killen ska också klä ut sig!






Jag undrar just vart alla saker tagit vägen???



Jaha där va dom!



Då är dom duktiga på att leka tillsammans ...:)




Igår kväll va jag och mamma och pappa och löshoppade Queen för andra gången. Hon gick över förväntan! Vi hade tagit med Helenas häst Lyra som står hos oss en vecka. Båda hästarna hade värsta racet, dom galopperade och slog bakut! Så skönt att få bra fäste!
Queen hoppade riktigt bra och säkert. Lyra hade lite väl bråttom, men det va kul och se för hemma upplever jag henne som väldigt lat.
Idag är vi hemma, bara för att jag sa att jag aldrig är hemma med sjukt barn.... Herman hade feber i går kväll. Så nu är vi hemma och vilar...men jag tycker mest dom röjer!
I morgon ska Christer vara hemma och jag måste dräktighets testa ca 150 grisar. Och rida två hästar och longera en häst....hmmm får se om jag hinner allt.
Hoppas alla är lite bättre till lördag då vi tänkte bjuda Jennie, Zoltan, Tilde och Tuva på middag.
Undrar vad jag ska laga??
När pappa fyllde år skulle jag laga thai till alla. Jag gjorde Kyckling med cashew och stekt ris med kyckling. Blev gott men shit va jag hade planerat fel. Va ensam med barnen hemma hos mamma och kunde inte börja laga förren syrran kom. Vilket va för sent....och så gjorde jag alldeles för mycket mat...
Så jag belv skit stressad och hann typ inte prata med någon eller sitta ner och äta i lugn och ro. När jag satte mig ner hade nästan alla ätit klart...och mina barn va jätte trötta och ville sitta i knät på mig....
Jag som är så duktig på att analysera sönder saker, tyckte att allt blev en stor katastrof och hade jätte dåligt samvete för hela kvällen!! Blä! Hann inte tacka min farbror för att han hade hjälpt till med hästarna när vi var i Thailand....hmm

4 kommentarer:

  1. Kul att se att även Herman gillar att klä ut sig :-)
    Jag har två klänningar från jobbet till Ebba..
    Vet ej om de passar men jag behåller de hemma så får vi se när vi träffas någon gång fram över.
    Tur att någon har kommit igång med baket, kan du inte skicka över lite surdeg till mig.
    Hoppas ni mår bra

    SvaraRadera
  2. skönt att se alla hemma igen. Längtar efter att krama sötnosarna :)

    SvaraRadera