torsdag 8 oktober 2009

ont...

Nu är kylan här...och precis som varje år har jag glömt hur ont jag får...minnet är kort. Jag tror vi får flytta till spanien eller nåt..:) Eller så börjar jag med att prova nyponpulver och se om det hjälper. Det är många som har sagt att det hjälper inflammation och att det smöjer lederna.
I kväll är det träning för Louise igen. Ska bli så kul!

Annars är det brödbak som gäller i förmiddag, (det känns oftast lite bättre i händerna då.)ska göra brödet som vi gjorde med Thomas, Dinkellimpan och Honungsbrödet från Riddarholmens bageri? Kommer inte ihåg va boken heter...
Thomas recept:
Fördeg:
1000 gr vatten (kokande)
500 gr solrosfrön
300 gr hela rågkärnor

dag 2
650 gr dinkel fullkorn
450 gr oblandad rågsikt
250 gr rågsurdeg
3 dl mörk sirap
40 gr jäst
30 gr salt

fyll formarna till 2/3 jäses till kanten. 200 gr i ca 45 min.

jag tog 2 dl sirap istället och 20 gr salt. sen lite mindre solrosfrön och lite linfrön istället.
det blev 4 bröd i mina 1,5 liters formar

honungsbrödet återkommer jag med måste göra om det lite först...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar