lördag 2 juni 2012

Trädgården

Tycker att det börjar bli roligare med trädgården. Den börjar ta mer form.
Vet inte om jag sagt det förut men vi har provat och gjuta krukor. Ganska bra blev det, ska göra några till. Planterade lavendel i dom.
Sen har jag köpt en ny buskros. En Austin sort som blommar från juni tror jag och in i oktober. Känns kul om den kommer blomma så länge, vi får se hur det går.
Sen har jag köpt löjtnants hjärtan och höstflox, lupiner och sköldpadsört. ( tror jag den hette..)
Och mina paprikor och tomater fryser i detta kalla juni väder!!
Jo så har jag köpt sparris. Det ska bli gott nästa år! Och landet tar sig fint.

4 kommentarer:

  1. Oj vad mycket som har hänt i trädgården.. Krukorna ser fina ut :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja nu är det kul och fixa!

    SvaraRadera
  3. du är duktig och kreativ krukorna är jätte fina skulle kunna tänka mig några, det händer
    mycket på er ö

    SvaraRadera
  4. Tack Åsa. Ja visst händer det grejer..:-) hoppas ni haft en underbar semester!

    SvaraRadera