söndag 20 juni 2010

sova?

Dagens första deg, och kaffe!

Denna maskin delar degen åt mig så alla bitar blir lika stora!

Smidigt va? Detta blir frallor.

Alla bitarna väger 850gr styck

Färdiga för att jäsa

Färdiga för att säljas!

Idag söndag jobbade jag själv i bageriet. Annars har jag fått lite hjälp av Katrin som ska sommarjobba, men hon va sjuk.
Tomas kom in en stund innan jag gick hem, jag vill att han ska se vad jag gör så han kan kritisera mig lite....men han är väldigt snäll...hoppas han bli lite tuffare så jag kan bli bättre. Det är lite svårt att bli bättre när jag är själv, hoppas jag får jobba lite mer med Tomas. Men meningen är ju att jag ska avlasta honom så...
Men överlag blev allt bra. Grillbröden kunde ha blivit högre, och vaniljbullarna skulle ha jäst 5 min till....
Jag ska försöka jobba på bageriet på torsdag och fredag natt hela juli, sen får vi se. Men det svåraste är inte att gå upp, det är att gå ner i varv och kunna sova när man kommer hem...nu sover Herman och Ebba och Christer är och köper jordgubbar, och jag sitter här..men jag sovit ca 30 min ialla fall.
Det har varit en underbar vecka och helg. Ledig i måndags och fredags, och så är det bara 3 dagar tills vi är lediga igen, på onsdag åker vi båten till småland.
Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. du er en duktig bagare allt ser ut att vara målat
    kanske er det dit drömyrke ? den glada bagaren?

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! ja det stämmer nog. Det är otroligt roligt.

    SvaraRadera