lördag 26 februari 2011

Full rulle

Veckan har varit intensiv,( men rolig.)
Det började med att Christer blev dålig,( inte så roligt). Vi trodde det va vinterkräksjukan, så jag och barnen åkte till mamma och pappa och bodde där. Vi får nämligen inte lämna barnen till dagmamman om någon i familjen har vinterkräksj...
Men det visade sig att det nog inte va det ändå, men barnen tyckte det va jätte spännande att bo hos momma och moffa en vardag.
Jag har varit i väg och tränat hästarna mån, tis och onsdag efter att barnen somnat denna vecka, så jag va lite lagom trött när det väl blev helg.
I tisdags va Ebba också i väg och red. Hon har börjat på ridskola! Det blev inget kort för jag fick inte släppa henne...
Gruppen hon började i va egentligen full, men om vi tog med Erika så va det inga problem.
Dom har små grupper om 4 eller 5, vilket jag tyckte va väldigt bra för man har ju så mkt bättre koll och barnen lär sig mer.
Dom började i stallet med 30min teori, och sen 30 min ridning. Mycket nytt för Ebba att ta in, hon blev blyg och lite osäker. Så jag fick leda Erika och hon ville inte trava alls...men Anna som hennes ridlärare heter flörtade lite med Ebba så till slut visade hon att hon kunde rida lätt.
Denna kväll va det -15 grader, och alla vet ju hur ett ridhus blir=kylskåp! Så efter 30 min så kunde hon inte känna sina fötter eller händer. ( Hade köpt nya ridstövlar till henne som hon absolut skulle ha)
Så när jag frågade henne om det va kul och hon ville fortsätta sa hon, ja mamma till våren när det har blivit lite varmare!!
Men vi provar nästa tisdag igen så får vi se..:)

Sen har vi testat ricotta pannkakor med vaniljgrädde, jordgubbssås och blåbär. Gott!

Idag jobbade jag. Ebba sov hos kompis, men Herman följde med på jobbet.

Sen ville han så klart hellre följa med moffa i skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar