söndag 7 november 2010

Härlig helg!

Vi börjar med fredagen. Jobbade som vanligt på dagen sen åkte jag och barnen in med mamma och pappa till flyget och vinkade hej då...dom ska till Gran Canaria i en vecka. Härligt för dom. Ebba grät hela vägen hem till Madde...-tror du dom kommer att bada mamma?? Ja det tror jag. -Typiskt! Tror du dom kommer att äta glass och sola?? Ja det tror jag. -Åhh typiskt!! Stackaren hon vill bara ha sommar och vill inte frysa...
Sen åkte vi som sagt till Madde och kusinerna och åt thaimat och hade fredagsmys. Men jag och Madde tog en tripp till akuten medans dom andra såg Idol. Jag hade fått desinfektionsmedel i ögat tidigare på dagen, och senare på kvällen blev det rött, så efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen så åkte jag ner så dom kunde titta. Jag fick stå i en ögonskölj och skölja i tio minuter!! Blä. Men lite medicin och sen va det klart. Skönt att det inte va värre.

På lördagen så åkte jag och red två åringarna, och höll lektion för Helena och Malin. Sen direkt vidare till Hemse badet och leka med dom små vilddjuren till barn.
Sen blev det en god middag och en film med lite "godis" till.

"Dott" sa Herman!!
Morot och gurkstavar med dipp. mmm




Idag, söndag va det tävling.
Kändes helt okej idag, inte så nervös. Blir bara bättre hela tiden.
Det blev en tredje placering, så det gick bättre än vad jag trodde. Väl hemma blev det lek och lite bad med barnen, den här gången i badkaret..:)
Nu väntar en lång vecka, det är bara jag och Malin nu när mamma och pappa är på semester. Men bara inget går sönder så ska det nog gå bra.
Pratade precis med dom, det va 26 grader och sol. Dom hade badat lite i havet idag men det va kallt, 22 grader. Lite avis är man...
Recept på morotskakan kommer...

Ha en bra vecka!

4 kommentarer:

  1. stackars lilla Ebba, hon är ingen vintermänniska precis. Men snart kommer våren igen det går så fort. Veckorna hinner knappt börja förrän dom är slut. :)

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla Jessica med hon är inte heller någon vintermänniska...:(

    SvaraRadera
  3. vem är väl det jag vill ochså ha sol och varm

    SvaraRadera
  4. Det är bara att åter igen konstatera att vi bor i fel land.. Nu är det väl ändå okej när vi har jul o nyår att se fram emot, men sen efter de...:(

    SvaraRadera