lördag 10 juli 2010

varmt och skönt

Hos oss badas det hela dagarna. I går va det nog värme rekord, vi hade 36 grader i skuggan här hemma. Det va inte roligt att jobba i svinhuset... stackars grisar. Dom bara låg och flämtade och fläktarna gick på högvarv!

Moffa och Madde är riktiga badkrukor. Men när det är 32 grader i poolen så går det bra.


Jag jobbar som sagt dubbelt i ett par veckor. Nu har bageriet även öppnat för kaffe försäljning. Så nu är det även ett cafe. Så nu ska vi börja göra mer kaffebröd.
Jag ska testa lite nya recept hemma och se om det är något vi kan använda på bageriet.
Om denna förklyning bara kunde släppa, känner mig riktigt risig. Christer och Henrik är i Hejde idag och mockar istället för mig, vilka snälla grabbar va?
På onsdag kommer Kjell o Åsa. Och sen Jessi o Pontus. Ska bli roligt, hoppas bara jag är frisk då!
Ha en underbar dag i solen!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut och varmt i poolen har ni oxå.
    Goda bröd har du bakat oxå.

    SvaraRadera
  2. Åhh det där der heeeeelt underbart ut!!! jag skulle göra va som helst för en pool just nu :)

    Hoppas du blir frisk snart när det är dags för släktbesök i ett par veckor :)

    Många kramar från svettiga Lindhagensterrasen!!

    SvaraRadera