torsdag 13 februari 2014

Unna sig..

Att man unnar sig saker.. Vad betyder det för er?
Är det att man tillåter sig att äta och dricka vad man vill? 
Eller är det en ansiktsbehandling, massage eller klipptid? 
Eller är det nya kläder? 
Eller ett svettigt pass på gymmet? 

Man kan ju unna sig en massa saker som egentligen är precis motsatsen till att unna sig.. 
Det man belönar sig med är något som kroppen inte vill ha.. Bara hjärnan och ögonen..
Håller ni med? 
Jag tänker att ofta skapar man något slags belöningssystem med både mat och dryck.. Tänk om man kunde ändra det beteendet? Att man belönar sig med nåt som gynnar kroppen och själen.. 
Att man börjar tänka med magen och hjärtat. :-) 

4 kommentarer:

  1. Jag tänket ofta att man kan äta/dricka något gott då man får unna sig..men de känns ju fel om man tänker efter.
    Man borde ju unna sig med något bra som tillför något.
    Kostar kanske mera pengar eller tiden som inte räcker till..

    SvaraRadera
  2. Så är det ju, unna sig för mig har ju alltid varit att stoppa i sig något... Egentligen oavsett om det är nyttigt eller onyttigt... Bara något kommer ner i magen... Man borde nog tänka om o spara ihop till den där massagen istället eller de fina naglarna eller nått...:)

    SvaraRadera
  3. Håller med men för mig är det också en resa eller en upplevelse av något slag, tyvärr är det ju billigare att kanske gå ut och äta en god middag. Nästa fredag ska vi ju unna oss en bowlingkväll 😄

    SvaraRadera
  4. Egentid.... Jag jobbar i helgen o har ledig dag idag. Unnar mig egentid istället för allt som borde göras i hemmet. Passar på o göra en brasa o sitta läsa bra bloggar. Ska avrunda med ett yogapass. Mysdag. Kramar till er / Lotta

    SvaraRadera