torsdag 6 oktober 2011

Fredags mys?

Vilket tråkväder det varit idag...
Idag har vi grillat, trots spöregn, skönt med tak över altanen. Vi har ätit karre med råris och sallad.
Nu äter barnen popcorn och jag o C har hällt upp ett glas vin och ser på Rio. Nu tar vi helg! ( inte C dock..)

Imorgon ska vi koka äppelmos, baka bröd och lite kakor. Och leka så klart! Och på kvällen ska jag ut och äta med några tjejkompisar på en tapas restaurang.

Har anmält mig till en tömkörningskurs som ska vara 4 lördagar framöver. Ska bli väldigt roligt. Första gången är nu på lördag, då tänkte jag åka med Phantacy. Sen får vi se vem som följa med..:-)

onsdag 5 oktober 2011

Eldshow

I lördags och söndags hade jag kurs för Malin, Helena och Pernilla. Först dressyr sen cavaletti. Det va riktigt roligt! Så bjöd Helena på avramlings tårta som hon va skyldig oss sen tidigare. Härligt!

 (Sorry bilden tjejer...)

 På lördag kvällen åkte vi in till Helge Ands ruin i stan och såg en eldshow. Det va riktigt häftigt.

Och så gick vi en sväng i vår vackra stad när vi skulle åka hem.


Den här veckan har gått lika fort som alla andra.. jag va och tränade med Ph i tisdags kväll, Christer jobbade sent ikväll. Imorgon är det nog inget va jag vet o sen är det fredag igen..:-)
Känner mig ovanligt trött..undrar om det är mörkret?
Men peppar peppar så har vi klarat oss ifrån alla förkylningar som hägrar nu, hoppas det fortsätter så ett tag till!
Nästa vecka fyller lille man tre år! Helt otroligt! Vi tänkte smygstarta redan på söndag och fira med Syster o hennes familj. Kusinerna har pappa vecka när Herman fyller.

Men nu måste jag sova för imorgon kommer det två vikarier som ska köra lastbilen med våra suggor och när dom va hos oss i måndags och hämtade slaktsuggor så gick det verkligen jättedåligt....
Vår ordinarie chaffis är på semester. Så det kommer bli en lååång dag imorgon...
Ha det bäst allihop!
Ta hand om er och varandra!

Mera sthlm

 Och så va vi och spelade minigolf på Siggesta. Herman tyckte det va svårt och körde sin egen stil.

 Så här...:-)
 Ebba va på urdåligt humör. Och jobbade duktigt på att få igång mig ordentligt...

 Va gör du under bordet Ellis??


måndag 3 oktober 2011

Junibacken

Förra helgen va vi i sthlm igen. Christer skulle hjälpa Kjell och Åsa med deras nya hus så jag och barnen åkte till junibacken bl,a.
Jag har varit där en gång tidigare med Clara och Emil för 9 år sedan. Kom inte riktig ihåg hur det såg ut.
Men det va verkligen perfekt! Barnen hade en underbart rolig dag. 
Vi såg muminteater, va på sångstund, åt köttbullar, lekte i pippihuset, såg mer teater, åt glass, åkte sagotåget, lekte lite till, åkte färja och somnade i bilen på vägen hem.







lördag 17 september 2011

SEPT 008

Fredags middag

 Nu är det tre rätters middagar som gäller på mina lediga fredagar. Och bara nya recept. Måste ju få använda alla böcker och tidningar som jag har.
Till förrätt blev det gurka och avokado soppa. Den va så där...det va anisfrön i och det gjorde att allt smakade bara lakrits...

 Till varmrätt blev det kycklingfile, halloumi, yoghurtsås och nektarinsallad till. Det va gott! Jag va skeptisk till frukt med grönsaker, men det passade bra.

Och efterrätt, ananaspaj och grädde. Friskt och gott!
Trevlig helg på er!

fredag 16 september 2011

Tjejmiddag

I går va jag på middag hos syster yster, jag och kusinen Jennie.
Vi ses så sällan så nu har vi bestämt att vi ska ses hos varandra och laga lite rolig mat, på en vardag kväll. Annars blir det aldrig av. Och jag är ju ledig på fredagar nu så torsdag kväll är ju super! Christer och Henrik gick på bio så mamma va hemma vi små trollen.


 Tror ni inte att jag glömde och ta kort på maten...
Det va jättegott! Madde hade gjort vietnamesisk mat. En morotsoppa med en massa ingefära till förrätt.
Och en typ av vårrullar till varmrätt. Men bilden visar chili röran som man doppade knytena i.

Det här va det som va i vårrullarna, eller det va mer som knyten. Gott va det i alla fall och trevligt!
Nästa gång är det hos Jennie, så då har jag lite tid på mig att komma på ett tema..:-)